- Uitkomst vierde editie ‘Inspirerende 40’
- Maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid spelen belangrijke rol
- Onderzoek van Synergie en Survey Sampling International
IKEA is voor de tweede keer op rij uitgeroepen tot het meest inspirerende merk van Nederland. Dat blijkt uit de vijfde editie van de ‘Inspirerende 40’ van Synergie en Survey Sampling International. Het jaarlijkse onderzoek onder consumenten brengt in kaart welke eigenschappen typerend zijn voor inspirerende merken en welke merken inspireren.
Uit het onderzoek blijkt dat IKEA volgens Nederland vooral inspireert met haar klantgerichtheid en voortdurende vernieuwingen. Op deze twee eigenschappen van inspirerende organisaties scoort IKEA het hoogst van alle organisaties. Verder blijkt uit het onderzoek ook dat maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid steeds belangrijker worden.
“Geweldig dat we deze prijs hebben gewonnen. En dan spreek ik namens al onze 5.000 medewerkers in Nederland. Samen zetten zij zich in voor de missie van IKEA: een beter dagelijks leven creëren voor zo veel mogelijk mensen. Zo zijn zij voortdurend in beweging en altijd op zoek naar nieuwe kansen, wegen, kanalen en manieren om dit te bewerkstelligen. Het leven thuis inspireert ons te vernieuwen en daarmee hopen wij op onze beurt klanten te inspireren. Deze erkenning is daarom zeer waardevol voor ons”, aldus Mark Ogertschnig, Country Corporate Communication Manager IKEA Nederland.
Synergie heeft dit jaar voor het eerst ook in kaart gebracht welke merken marketingprofessionals inspireren. Ook hier scoorde het Zweedse woonwarenhuis zeer hoog en eindigde op de derde plek in de top-40 van meest inspirerende merken. “We vroegen marketeers welke merken hen inspireren voor hun eigen organisatie. Duidelijk wordt dat marketingprofessionals zich vooral laten inspireren door concrete oplossingen en door de zichtbaarheid van de organisatie in het kader van opvallende en onderscheidende campagnes”, aldus Jelmer van der Meubel, Synergie.
Over IKEA Group
Onze visie is om een beter dagelijks leven te creëren voor zoveel mogelijk mensen. We bieden goed ontworpen, functionele en betaalbare woninginrichtingsproducten van hoge kwaliteit aan, die met zorg voor mens en milieu geproduceerd worden. De IKEA Group heeft 315 woonwarenhuizen in 27 landen. Daarnaast zijn er meer dan 40 woonwarenhuizen die door franchisenemers uitgevoerd worden buiten de IKEA Group. De IKEA Group had in FY14 716 miljoen bezoekers in de vestigingen en 1,5 miljard mensen bezochten IKEA.com. Voor meer informatie kijk op ikea.nl.