- Nieuwe generatie eettafels biedt ruimte voor personalisatie
- Frames en tafelbladen onderling naar hartenlust te combineren
- In totaal 70 combinaties mogelijk
Amsterdam, 26 januari 2015 – Eten, huiswerk maken of bijpraten, het gebeurt allemaal aan de eettafel. Het meubel vervult dan ook een prominente rol in Nederlandse huishoudens. Om de momenten aan de eettafel nog persoonlijker te maken lanceert IKEA in februari een compleet nieuwe generatie eettafels waarbij alles draait om personalisatie. De sterke en duurzame frames en tafelbladen uit de nieuwe collectie worden apart verkocht en kunnen naar hartenlust met elkaar gecombineerd worden.
“Wij vinden dat kwaliteit en design voor zo veel mogelijk mensen betaalbaar moeten zijn. De nieuwe generatie eettafels zijn ontworpen op basis van de vijf elementen van democratisch design: vorm, functie, kwaliteit, duurzaamheid en een lage prijs. Vanaf het begin van het ontwerpproces moeten onze productontwikkelaars en designers op zoek gaan naar een goed evenwicht tussen al deze elementen. De nieuwe collectie biedt eindeloos veel mogelijkheden, waardoor iedereen een tafel kan samenstellen die past bij zijn of haar eigen stijl.”, aldus Richard La Graauw, Interior Design Manager IKEA Nederland.
Persoonlijk tintje
Geef gemakkelijk een persoonlijk tintje aan je eettafel door te variëren met materiaal, afmeting, vorm en kleur. Of je nu houdt van minimalistisch, natuurlijk, elegant of modern design, de nieuwe collectie biedt voor ieder wat wils. Op zoek naar een echte eyecatcher? Combineer het stalen BACKARYD frame met het strakke RYDEBÄCK tafelblad. Gaat je voorkeur meer uit naar een natuurlijke uitstraling dan biedt het massief grenen GREBBESTAD frame in combinatie met het houten JANNELUND tafelblad uitkomst. In totaal zijn er met de zeven frames en elf tafelbladen 70 verschillende combinaties mogelijk.
Kijk voor meer informatie en beelden in het bijgevoegde persboekje.
Over IKEA Group
Onze visie is om een beter dagelijks leven te creëren voor zoveel mogelijk mensen. We bieden goed ontworpen, functionele en betaalbare woninginrichtingsproducten van hoge kwaliteit aan, die met zorg voor mens en milieu geproduceerd worden. De IKEA Group heeft 315 woonwarenhuizen in 27 landen. Daarnaast zijn er meer dan 40 woonwarenhuizen die door franchisenemers uitgevoerd worden buiten de IKEA Group. De IKEA Group had in FY14 716 miljoen bezoekers in de vestigingen en 1,5 miljard mensen bezochten IKEA.com. Voor meer informatie kijk op ikea.nl.