- Inspiratieplatform met stylingtips, DIY’s en interviews
- Make-over voor IKEA.nl: producten komen tot leven
- Nieuwe stap in uitrol merkpositionering ‘Aandacht maakt alles mooier’
Stylingtips voor de eettafel en binnenkijken in een unieke loft in New York: IKEA Nederland biedt volop inspiratie met STUDIO by IKEA. Onder dit nieuwe platform valt onder andere een online magazine op IKEA.nl. Hier kunnen bezoekers iedere maand terecht voor DIY’s, tips van interieurexperts, interviews met ontwerpers en verhalen achter de producten. Kortom: inspiratie om je huis nog mooier te maken. En niet alleen het online magazine is nieuw op IKEA.nl; de hele website heeft een make-over gekregen. Video’s, achtergrondverhalen en quotes van designers brengen de producten online tot leven.
Het platform en de vernieuwde website sluiten naadloos aan op de nieuwe merkpositionering van IKEA Nederland. Onder de pay-off ‘Aandacht maakt alles mooier’ neemt het woonwarenhuis Nederlanders mee op reis in de verhalen achter het merk. Jeroen Hubert, Marketing Manager IKEA Nederland: “Met STUDIO by IKEA en de nieuwe website geven we niet alleen aandacht aan onze collecties, maar ook aan onze klanten. We willen ze graag nog beter leren kennen. Met stylingtips, de nieuwste trends en slimme oplossingen bieden we een helpende hand om je huis nog mooier te maken. We laten zien hoe je IKEA producten kan integreren in je eigen interieur. En door de ontwerpers aan het woord te laten, ontdek je het verhaal achter onze collecties en wordt duidelijk met hoeveel aandacht deze zijn ontwikkeld. Op deze manier willen we niet alleen inspireren, maar ook verrassen.”
On- en offline platform
Met STUDIO by IKEA wil het woonwarenhuis mensen zowel on- als offline inspireren. Het magazine op IKEA.nl is nog maar het begin. De komende tijd wordt STUDIO by IKEA verder ontwikkeld en ook offline uitgerold. Zo kunnen klanten in de toekomst in de winkels terecht voor persoonlijk stijladvies van interieurexperts.
Op élk moment
IKEA wil mensen op élk moment en via élk kanaal inspiratie en service bieden. Via aanwezigheid op alle grote social media kanalen, de mobiele website en bijbehorende app tot gratis wifi in alle winkels en, het meest recente voorbeeld, het platform STUDIO by IKEA.