Een nieuwe enquête onder ruim 300 Nederlandse singles onthult wat singles echt denken wanneer ze voor het eerst het huis van hun date bezoeken.
Zo zou een op de twee singles afzien van een tweede date als de woning van een date hun niet bevalt. Dit blijkt uit een recente enquête, uitgevoerd door datingsite eDarling en interieur design specialist Westwing. Uit het onderzoek blijkt onder meer welk soort inrichting het meeste indruk maakt op singles, waar ze op afknappen en wat de inrichting van je huis zegt over jou.
Zorg ervoor dat je alles in huis hebt (vooral in de keuken!)
Wie tot op heden nog geen geschikte partner heeft gevonden, moet zich afvragen of het geen tijd wordt om het huis een metamorfose te geven. Uit de enquête blijkt dat 20% van de singles op iemand zou kunnen vallen, alleen omdat ze een mooi appartement hebben. Dit betekent dat het essentieel is, voor degenen die aan het daten zijn, om ervoor te zorgen dat hun woning in topconditie verkeert. Maar welke ruimte is het belangrijkst?
Het blijkt, dat als je indruk wilt maken op je grote liefde, je het best op de keuken kunt focussen. Maar liefst een op de drie singles zegt zich aangetrokken te voelen tot iemand met een goed uitgeruste keuken. Het loont zich dus om de nieuwste groente & fruit juicer en high-end keukenapparatuur in huis te halen- althans, voor de liefde.
Na de keuken maken familiefoto’s (een pluspunt voor 25% van de singles), huisdieren (25%) en een muziekinstrument (24%) je woning aantrekkelijker voor je date. Kortom, geef je woning een persoonlijke, culturele en huiselijke uitstraling en je zult menig hart sneller doen laten kloppen.
Mannen en vrouwen verlangen naar verschillende dingen
Wil je als vrouw indruk maken op een nieuwe man in je leven? Bedenk dan: eenvoud is de sleutel tot succes. Voor de ondervraagde mannen was te veel cosmetica de grootste afknapper (22%), gevolgd door rommel en rondslingerende spullen (17%). Het bespelen van een muziekinstrument is daarentegen een groot pluspunt: dit is volgens 21% van de mannen zeer aantrekkelijk.
Voor mannen die een vrouw willen imponeren, zijn er iets minder regels te volgen. Voor vrouwen is er slechts één groot horrorscenario: een slaapkamer met alleen een matras wordt door meer dan de helft van de vrouwen (55%) met afkeuring beoordeeld. Ook een gedeeld appartement is voor 38% van de vrouwen een no-go. Een goed gevulde boekenkast valt wel in de smaak- een op de vier vrouwen vindt dit sexy. Dus, wil je het vrouwenhart veroveren? Ga shoppen en gooi je huisgenoot de deur uit!
Wat je inrichting nog meer verraadt…
Maar kijk uit, de inrichting moet zorgvuldig worden overwogen. Singles beoordelen een nieuwe partner namelijk ook op de persoonlijkheid van hun huis.
25% van de ondervraagden zou het liefst iemand daten met een woning in countrystijl (denk aan natuurlijk linnengoed met brede strepen en Frans blauw), omdat hier een ‘natuurliefhebber’ en een ‘familie georiënteerd’ persoon zou wonen.
Glamourstijl (denk aan donkere kleuren, metaalachtige accenten, rijke stoffen) was populair bij 22% van de singles. Singles kozen deze stijl, omdat ze het idee van de ‘modieuze’ en ‘culturele’ persoon die hier zou wonen aantrekkelijk vinden.
Over Westwing
Westwing is de grootste en meest exclusieve shopping club in Europa met de laatste trends op het gebied van Home & Living. Liefhebbers van interieur en home-decoratie vinden hier de mooiste meubels en woonaccessoires van hoogwaardige kwaliteit tegen sterk gereduceerde prijzen (de kortingen kunnen oplopen tot wel 70%).
Het hoofdkantoor van Westwing is gevestigd in München (Duitsland). Het bedrijf werd in 2011 opgericht door Delia Fischer, Georg Biersack, Matthias Siepe, Stefan Smalla en Tim Schaefer. Onder de investeerders bevinden zich Access Industries, Fidelity Worldwide Investment, Investment AB Kinnevik, Odey, Rocket Internet, Summit Partners en Tengelmann Ventures. Westwing is momenteel actief in België, Brazilië, Duitsland, Frankrijk, Italië, Kazachstan, Nederland, Oostenrijk, Polen, Rusland, Slowakije, Tsjechië, Spanje en Zwitserland.
De Nederlandse tak van Westwing is gestart in 2012 en staat onder leiding van oprichter/Managing Director Tom Peeters, Managing Director Itai Gross en Style Director Odette Simons.