Gietvloeren van Senso zijn de enige écht duurzame gietvloeren ter wereld die bovendien niet concurreren met de voedselketen
Een gietvloer van Senso is de enige écht duurzame gietvloer
Liefhebbers van verantwoord ontwerp en design kiezen steeds vaker voor een gietvloer. Het aandeel van dit product was in 2014 ongeveer 5% van alle vloeren en is daarmee vergelijkbaar met bijvoorbeeld parket. Gietvloeren zijn populair omdat deze naadloos kunnen worden gelegd en daarmee een perfecte basis voor een stijlvol en hoogwaardig interieur vormen. Mensen die naast esthetische overwegingen ook het duurzaamheidsaspect mee laten wegen moeten kiezen voor een gietvloer van Senso. Hun vloeren zijn de enige duurzame gietvloeren ter wereld die bovendien ook niet concurreren met de voedselketen.
Beter voor milieu én gezondheid
Bij de productie van een gietvloer van Senso worden biopolymeren van natuurlijke olie gebruikt. Anders dan aardolie, dat in gietvloeren van andere producenten wordt toegepast, hebben biopolymeren een natuurlijke basis. De vloeren van Senso zijn hierdoor vrij van schadelijke stoffen. Bovendien wint Senso de olie uit de vrucht van de eenjarige plant, de Wonderboom, die verbouwd wordt in droge gebieden in Brazilië en India. In deze gebieden is geen voedselteelt mogelijk. Hierdoor concurreren de vloeren ook niet met de voedselketen.Diverse certificerings- en keuringsinstituten onderstrepen dit en hebben Sensovloeren beloond met verschillende toonaangevende keurmerken.
Een bijkomend voordeel van de gietvloeren van Senso is dat deze beter zijn voor mensen met Cara of allergieën. Bij gietvloeren gemaakt van epoxy, waarin aardolie verwerkt zit, komen vluchtige organische stoffen vrij. Deze worden volatile organic compounds genoemd, afgekort tot VOC’s. Deze VOC’s wasemen direct na het leggen van de vloer al uit en blijven dit vervolgens in lagere concentraties gedurende de levensduur van het product doen. Dat levert gezondheidsklachten als hoofdpijn, prikkelende ogen en een slechte nachtrust op. De vloeren van Senso zijn gegarandeerd vrij van VOC’s. Bovendien zijn ze ook geheel vrij van zware metalen die tot gezondheidsklachten kunnen leiden zoals chroom, lood en zink.
Erkenning
Organisaties die de vloeren van Senso hebben onderzocht en gewaardeerd zijn onder andere AgBB, het in Europa toonaangevende instituut voor onderzoek naar de gezondheidsaspecten van bouwmaterialen, en het internationale Ecospecifier dat onderzoek doet naar duurzaamheid van producten.
Over Senso
Senso is in 2004 opgericht door de broers David en Daniel Bols. Hun visie is de tot dan toe vooral industrieel toegepaste gietvloeren ook in esthetisch hoogwaardige interieurs toe te passen. Nu, tien jaar later, heeft Senso acht kantoren in vier landen (Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk) en is het bedrijf marktleider op het gebied van naadloze interieuroplossingen. Inmiddels vind je Sensovloeren en wanden in woonhuizen, kantoren, hotels, musea, winkels en publieke gebouwen in 25 landen. Het motto van Senso is ‘Think United’. Dat staat voor meer dan alleen het bereiken van eenheid in het interieur door naadloze oplossingen. Think United staat ook voor de rol van Senso in de samenleving. Dat betekent dat er bewuste keuzes worden gemaakt in het productieproces van de producten.
Senso heeft als doel wereldwijd de mooiste en beste oplossingen te leveren voor de meest uitdagende interieurprojecten . Senso is hiervoor continu op zoek naar nieuwe middelen en innovatieve oplossingen om dit doel te bereiken. Door ook actief samen te werken met bekende ontwerpers als Marcel Wanders, UN Studio en Jurgen Bey en gebruik te maken van de beste materialen en technologieën blijft Senso tot steeds mooiere producten en ontwerpen komen die in uiteenlopende projecten worden toegepast.
About Author
Mijn naam is Daniëlle Roof, getrouwd en moeder van vier. Sinds 2010 ben ik de eigenaar van deze blog. De blog is ontstaan toen ik bezig was met het inrichten van de babykamers en niet kon vinden wat ik zocht. Deze zoektocht is ondertussen uitgegroeid tot een blog waaraan ik elke dag veel liefde, passie en aandacht aan besteed. En niet alleen in de blog maar ook in mijn interieur zie je elke dag de liefde voor een smaakvol interieur terug. Ik ga niet voor de trends maar voor een huis dat bij je past. Een huis dat voelt als een thuis.