Je kijkt naar je woonkamer, slaapkamer of tuin en je denkt: dat kan beter. Het VTWonen magazine heb je de afgelopen maanden meerdere keren doorgebladerd en het heeft je aangezet anders over interieur na te denken. Je hebt de inspiratie om met je interieur aan de slag te gaan. Alleen je hebt geen idee waar je moet beginnen.
Waar websites als deze, Pinterest en Makeover met interieur inspiratie volstaan, heb jij je al die tijd alleen verdiept in magazines. Dat terwijl het internet bol staat van interieur ideeën.
Het enige wat voor jou telt, is dat je interieur af komt. Daarom kun je hieronder ontdekken hoe je zo snel mogelijk jouw interieur vorm geeft!
Waar moet je in hemelsnaam beginnen?
Stap 1: klik alle tabbladen weg en begin je zoektocht opnieuw. Zet Pinterest even on hold en ga eerst op zoek naar artikelen. Dat wil zeggen dat we niet met foto’s op Pinterest beginnen maar juist kiezen voor zogeheten long-read artikelen.
Een voorbeeld hiervan is dit artikel over badkamer inspiratie. Of dit artikel over een computerkast.
In dit artikel zie je niet alleen wat leuke foto’s van badkamers die je eventueel zou kunnen overnemen. Je krijgt ook daadwerkelijk tips over wat je precies moet weten als je een badkamer wilt inrichten.
Dit maakt het een stuk makkelijker en leuker je badkamer in te richten.
Maak een moodboard
De afbeeldingen die je in een artikel zoals het artikel op Makeover tegenkomt, kun je gebruiken om je eigen moodboard te maken. Dit moodboard bestaat uit zowel de afbeeldingen én tips die je op het internet ontdekt.
Als je dan even niet meer weet waar je op moet letten, kun je jouw moodboard er altijd bij pakken zodat je weer helemaal geïnspireerd bent!
Shop pas, als je de inspiratie op orde hebt
Woonmagazines zijn leuk, alleen onvoldoende om echt je interieur mee in te richten. Je wordt te veel gestuurd door de meubels van het merk of woonwinkel waar het woonmagazine van is.
Hoe je dit oplost? Door eerst zoveel mogelijk interieur inspiratie te verzamelen en dan pas met de meubels aan de slag te gaan!
Hierdoor voorkom je dat je beïnvloedt wordt door de verkooptechnieken van meubelmerken.
Foto door Christa Grover via Pexels