DaWanda presenteert een nieuwe cadeau app voor de feestdagen
DaWanda, de online markt voor unieke, zelfontworpen, handgemaakte items en DIY, lanceert een nieuwe mobiele applicatie net op tijd voor de feestdagen. De app maakt het nóg gemakkelijker om het perfecte cadeau te vinden en te kopen op iedere smartphone of tablet.
De app, gemaakt voor iOS en Android besturingssystemen, is ontworpen om DaWanda’s 4,3 miljoen leden te inspireren en te assisteren in hun zoektocht naar cadeaus. Met een korte laadtijd en een helder, simpel design, geeft de app gebruikers de kans om bijzondere, aansprekende cadeaus te vinden op een intuïtieve en speelse manier.
Met de introductie van deze app speelt het bedrijf in op het nog continu groeiende belang van smartphones in de e-commerce sector. “Het aantal gebruikers dat DaWanda bezoekt via smartphone is verdriedubbeld dit jaar, vergeleken met vorig jaar, en de inkomsten door aankopen via smartphone bezoek zijn verdubbeld,” aldus Claudia Helming, oprichter en CEO van DaWanda. “We kopen sinterklaas- en kerstcadeaus online, we beslissen wat we kopen wanneer we in de trein zitten, of wanneer we aan het wachten zijn op vrienden in een café. Met deze verbeterde mobiele shop ervaring, willen we DaWanda’s marktleiderschap in Europa versterken en laten groeien.”
Naast cadeautips en herfst/winter trends, is de DaWanda app geheel ingericht met alle standard features van het platform. Zoek- en filteropties, prikbord en share functies maken het gemakkelijk om producten en cadeau-ideeën te delen op sociale netwerken zoals Facebook en Pinterest. Gebruikers kunnen ook populaire producten ontdekken en speciale aanbiedingen ontvangen via push notificaties.
De DaWanda app is gratis te downloaden in de App Store (Apple) en Play Store (Google).
Met de bedrijfsfilosofie ‘Handmade with love’ in gedachten is het hele concept, design en de gebruikerservaring van de app gecreëerd in huis, door de eigen software ontwikkelaars en IT professionals.