Hornbach lanceert nieuwe woonstijlen voorjaar 2017
Alles draait om gevoel. Jezelf prettig voelen is belangrijk. Hierbij staan ontspanning en rust centraal. “Af en toe zorgeloos ontspannen tussen de grote kussens van jouw bank is goed voor lijf en leden. Bovendien een absolute must”, zegt Nicole Emers – Merchandiser binnendecoratie bij Hornbach Bouwmarkt Nederland – hierover. “Vooral omdat iedereen pas echt tot rust komt in eigen huis. Wij zijn er met deze nieuwe woonstijlen in geslaagd dit thuisvoelen in onze nieuwe woonstijlen te integreren.”
Door continu onderzoek te doen naar de optimale woonstijl en een intensieve samenwerking met inrichtings-, design- en kleurexperts, heeft de bouwmarkt ook dit jaar weer vier woonwerelden weten te creëren, vol comfort, gemak en rust. De inrichtingstrends van dit jaar zijn Black & White Comfort, Nordic Atmosphere, Relaxed Living en Blooming Emotions.
Mindfulness
“De nieuwe woontrends vinden hun oorsprong in mindfulness, waarbij wij ervan uitgaan dat het huis en de wooninrichting in belangrijke mate de gemoedstoestand bepalen”, vervolgt Nicole. “Wij geven onze klanten hiermee tools in handen om het huis exact naar eigen wens in te richten. Dankzij ons assortiment van ruim 120.000 artikelen kunnen wij elke woonwens realiseren.”
BLACK & WHITE COMFORT – Soft contrast
De dynamiek van kleuren is subtiel en bescheiden: functioneel, authentiek en nauwkeurig afgestemd op de gebruikte materialen. Zoals ook het contrast tussen terracotta, canvasstof en zachte schapenvacht subtiel is. Een zacht contrast dat zorgt voor harmonie. Leven zonder franjes: gestructureerd, overzichtelijk en vol gemak.
NORDIC ATMOSPHERE – Natural look
Privacy en comfort voeren hier de boventoon. Een stijl vol flair en elementen uit de natuur. Deze levendige trend stimuleert het goede humeur en de ontspannen geest. Scandinavische aspecten kleuren het interieur. Hoe? Pasteltinten en licht hout zorgen voor een rustgevende sfeer en designlampen geven het geheel nostalgische charme.
RELAXED LIVING – Blue melange
Bijna de helft van de mensen noemt blauw als lievelingskleur. Hiermee vormt deze woonstijl – waarbij blauw als uitgangspunt dient – voor velen de ideale huisinrichting. Zachte stoffen en warme houttinten creëren een ontspannen en gezellige sfeer, waardoor het geheel overzichtelijk en helder oogt. Geen kleur die zich zo goed laat combineren met blauw als wit, waarbij het contrast beide kleuren meer laat leven. Een combinatie die zich allang heeft bewezen en ook toekomstige trends zal blijven bepalen.
BLOOMING EMOTIONS – Feeling good
Bij het ontwerpen en ontwikkelen van een woonstijl blijken emoties vaak de beste gids. Het zijn dan ook vooral emoties die aan de basis liggen van Blooming Emotions. Een stijl waarin gevoel, comfort en functionaliteit samenkomen, met ruimten waarin mensen zichzelf herkennen. Bloementinten geven het interieur zowel kleur als warmte, van elegant roze tot zijdeachtig blauw. Ontspannen en genieten is nog nooit zo eenvoudig geweest.
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 140 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu twintig jaar en telt het inmiddels twaalf vestigingen. HORNBACH won in 2016 voor de elfde keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).