Nederland gaat steeds meer zien van de vernieuwingen bij Blokker. Dit najaar voegt de retailer ruim 35 nieuwe merken toe aan het assortiment. De grootste vernieuwing is de introductie van een nieuw eigen merk. Dat Blokker nu – voor het eerst in zijn geschiedenis – artikelen onder eigen label brengt, onderstreept de scherpe keuze voor kwaliteit tegen een goede prijs. Het eigen merk is zichtbaar in verschillende productgroepen, met als grootste nieuwe productgroep: Baden & Slapen.
Nieuwe wereld: Baden & Slapen
Vanaf medio november zien klanten de producten met het Blokker label in de winkels en online. De eigen merk producten zijn zichtbaar in een aantal categorieën, zoals party-artikelen, kaarsen, servetten, bestek en keukentextiel. Ook een belangrijke groep waarin de nieuwe eigen merk artikelen verschijnen is de categorie Baden & Slapen. Dit is één van de nieuwe ‘werelden’ in de Blokker winkels. Met de eigen merk artikelen kiest Blokker nadrukkelijk voor actuele kleuren en designs. Ook wordt duidelijk ingezet op kwaliteit voor een scherpe prijs. De artikelen variëren van basic tot meer luxere varianten.
100% Blokker
Directeur Category Management Johanneke de Moor: “Met het Blokker eigen merk spelen we in op de wensen en verwachtingen van onze klanten. De naam Blokker aan artikelen geven betekent dat ze 100% bij ons horen. Een Blokker product, met onze ideeën gemaakt. De basis van het eigen merk assortiment is en blijft wat van Blokker wordt verwacht: kwaliteit tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Wat we nu toevoegen is sfeer, modern design en vrolijke trends. En we spelen in op seizoenen.“
Thuisgevoel wordt belangrijker
De keuze voor de nieuwe Blokker merkpositionering ‘van je huis een thuis maken’ is ook duidelijk terug te zien in het nieuwe seizoensassortiment: veel nieuwe artikelen voor december en de feestdagen, volop sfeermakers, veel aandacht voor koken, en verrassende blikvangers voor de met aandacht gedekte wintertafel. Voor het seizoensassortiment doet Blokker meer dan het volgen van de markt en de algemene trends; in nauwe samenspraak met producenten en toeleveranciers zoekt Blokker naar een eigen signatuur en onderscheidende producten.
25% Assortimentsvernieuwing
Blokker heeft altijd een breed assortiment gevoerd, maar steeds zonder dat daar een zichtbaar eigen Blokker label aan gekoppeld was. Het nieuwe Blokker label is lang niet de enige uitbreiding. Zo’n 25% van het assortiment is de afgelopen maanden veranderd, met de introductie of uitbreiding van merken als o.a. Simplehuman, Cuisinova, Delonghi, Bialietti, Leonardo, Bobble, Sorbo en Medisana. Het vernieuwde assortiment wordt doorgevoerd in alle zogenaamde ‘werelden’ in de Blokker winkels: Eten & Tafelen, Koken & Bakken, Schoonmaak & Huishud, Opbergen & Organiseren, Wassen & Strijken, Elektrische Apparaten, Baden & Slapen, Inspireren & Verrassen, Spelen & Beleven en Wonen & Sfeermaken.
Slapen bij Blokker
Om het eigen merk en de nieuwe productgroep Baden & Slapen te introduceren, kregen een aantal mensen een bijzondere verrassing….bekijk hier het filmpje.