Bouwmarkt beantwoordt live klusvragen via digitale klusservice
Vandaag start GAMMA als landelijke primeur een digitale klusservice via de website www.datvraagik.nl. Tijdens de vier weken durende bouwvakvakantie, van 20 juli tot en met 16 augustus, beantwoordt gecertificeerd personeel van de bouwmarkt vragen van consumenten direct via de livechat. Met deze service stelt GAMMA haar kennis beschikbaar voor thuisblijvers die snel een antwoord op hun klusvraag nodig hebben. GAMMA is de eerste bouwmarkt die direct online vragen beantwoordt van de consument. Hiermee speelt de bouwmarkt in op de trend ‘Instant Gratification’. Consumenten willen niet hoeven wachten op een dienst of product; ze verwachten een snelle, correcte en uitstekende service.
Gedrag van de consument verandert
GAMMA merkt dat de trend van ‘Instant Gratification’ gaande is en wil inspelen op dit veranderende consumentengedrag in de markt. Als een consument een muur verft en tegen een probleem aanloopt, wil hij niet op Google hoeven zoeken, naar de bouwmarkt moeten rijden of wachten op een e-mail hierover. Hij wil direct een antwoord. En dan ook van iemand die daar verstand van heeft: een vakkundige medewerker. Transparant en persoonlijk. Alex Phaff, communicatiemanager van GAMMA, geeft aan dat uit onderzoek blijkt dat er behoefte is aan deze directe vorm van dienstverlening. “Klusvragen stellen in onze bouwmarkten kon altijd al, maar het is nieuw binnen de doe-het-zelfbranche om dat via de chat aan één van de geselecteerde GAMMA-klusadviseurs te doen. Een nieuwe vorm van dienstverlening van GAMMA tijdens de belangrijkste klusperiode – traditioneel de bouwvakvakantie – voor op de momenten dat de consument voor een probleem komt te staan. Juist dan kan de klusser ervan op aan dat we met hem meedenken. Dat is waar GAMMA voor staat.”
Klusservice live beschikbaar
Met de digitale klusservice helpt GAMMA alle doe-het-zelvers een handje op weg. Van verfadvies in de zomerzon tot het leggen van een laminaatvloer: op alledaagse klusvragen volgt direct een antwoord, zodat de consument weer zonder problemen verder kan. De klusvragen worden persoonlijk door gecertificeerd en vakkundig personeel van GAMMA beantwoord. Met de digitale klusservice laat GAMMA zien dat de bouwmarkt er voor iedereen is en service op een hoog niveau heeft staan. De livechat is via www.datvraagik.nl bereikbaar op mobiel, tablet en desktop.